Søgemaskineoptimering (SEO) er en måde at optimere din hjemmeside på, så du bliver fundet, når der søges efter dit produkt, din ydelse eller din virksomhed på Google. Når du arbejder med SEO, skal du blandt andet se på din hjemmesides tekster, billeder, knapper med mere.
Når du kender din målgruppe, er SEO ikke en overvældende opgave (som ovenstående ellers godt kan indikere). Ofte er den største udfordring at komme i gang med at arbejde strategisk med SEO samt den tekniske opsætning og vedligeholdelse.
Når du har styr på din SEO, kan du minimere dine Google ads-kroner og bruge dit markedsføringsbudget på andre områder, for eksempel sociale medier. På denne måde har du altså mulighed for at udvikle din virksomhed, i stedet for blot at sikre ét enkelt salg.
For at opnå en topplacering i Google, er det vigtigt, at din hjemmeside er optimeret efter alle principperne indenfor SEO. Med en målrettet og strategisk SEO-indsats skaber du større værdi til dit brand, øger din synlighed og sender flere besøgende til din hjemmeside. Flere besøgende på dit site, betyder også større sandsynlighed for mere salg.
Som en del af din SEO-plan skal du have en ordentlig landingsside at sende dine kunder ind på. I samarbejde med os og vores webdesigner, laver vi en analyse af din hjemmeside inden opstart af et SEO-projekt. Det gør vi, fordi vi ved, hvor betydningsfuld denne del er. Hvis vi sender vi trafik ind på din hjemmeside, og den ikke er optimeret og lavet ud fra din målgruppe og brugernes behov, så forsvinder trafikken igen. Uden at købe noget.
Det betyder, at din såkaldte afvisningsrate i Google Analytics vil være for høj. Når den er for høj, vil Google ikke prioritere din hjemmeside, og du kan meget hurtigt vinke farvel til trafik og organisk salg. Derfor gennemgår vi altid mulighederne for optimering af din hjemmeside, så brugeroplevelsen er helt skarp.
Det er vigtigt at have in mente, at SEO aldrig er noget, du bør stoppe arbejdet med. Det er et konstant arbejde at holde sig relevant for Google og dermed få en topplacering. Og hvis du ikke gør det, så gør din konkurrent.
Derudover ændrer Google sine såkaldte algoritmer hele tiden. Vi anbefaler derfor, at du laver en månedlig samarbejdsaftale med dygtige SEO-strategikere, der kan udføre arbejdet for dig.
Som medlem af DKPU har du altid mulighed for at modtage 1:1 sparring og rådgivning om, hvordan du bedst arbejder SEO i din virksomhed. Vores samarbejde kan strikkes sammen på flere forskellige måder. Det er bare at tage kontakt til os, så finder vi en løsning, der passer din virksomhed.